Čtení
ČTENÍ VE 2.A
V 1. třídě se děti „naučily číst“. Druháčci procvičují a neustále zlepšují techniku čtení a hlavně se učí číst s porozuměním. Čím lépe dítě ovládá techniku čtení, tím lépe textu může porozumět.
DOMÁCÍ ČTENÍ
Čtení se nejlépe učí čtením. Proto čtěte s dětmi každý den alespoň 15 minut. Pro nácvik správné techniky čtení je lepší, když dítě čte NAHLAS. Vyberte zajímavou knihu přiměřenou věku. Nemusíte knihy kupovat, choďte s dětmi do knihovny.
TIPY NA KNIHY
https://www.nejlepsiknihydetem.cz/
https://www.rostemesknihou.cz/
Nakladatelství BAOBAB, LABYRINT, PIKOLA, PORTÁL, edice Druhé čtení
NEJEN PRO DĚTI
ČTENÁŘSKÁ DÍLNA
Při čtenářské dílně si povídáme o knihách, čteme potichu, zaznamenáváme poznatky ze čtení do sešitu nebo pracovních listů a zážitky ze čtení sdílíme ve dvojici, skupině nebo v třídním kruhu. Záznamy o knihách dávají dětem prostor k zamyšlení se nad knihou, příběhem, postavou, učí děti nad knihou přemýšlet.
Na čtenářskou dílnu nosí děti rozečtenou knihu, kterou čtou doma. Začínáme s knihami s dětským nebo zvířecím hrdinou. Nejsou vhodné pohádky a oddělené povídky. Později se také pustíme do textů naučných, básní a časopisů (vše dám včas vědět).
STROM KNÍŽKOVNÍK
Když dítě knihu dočte, zapíše si ji do sešitu ČTENÍ (instrukce v sešitě) a připraví si krátkou prezentaci. Ve škole knihu představí dětem.
PREZENTACE KNIHY (dle zápisu v sešitě) – název knihy, autor, stručný obsah, zda se mu kniha líbila, komu by ji doporučil a proč. V knize najde zajímavý úryvek a ten přečte dětem a zdůvodní, proč si vybral právě tento text.
Ve třídě máme STROM KNÍŽKOVNÍK, který zaplňujeme knihami (krátkými záznamy o přečtených knihách). Do tohoto obrázku (záznamu) žáci napíší název knihy, autora a můžou přidat obrázek nebo citát.
Čím více budeme číst, tím více budeme my i náš strom bohatší.